5 uzņēmumu vadītāju biežāk pieļautās kļūdas digitalizācijas procesā

Nepietiek ar vadītāja apņemšanos uzņēmumu modernizēt, bieži digitalizācijas procesu ievērojami palēnina vai pat apstādina nepareizi iesākti digitalizācijas procesi. Projekta “Gudrā Latvija” dalībnieki min 5 biežākās uzņēmumu vadītāju kļūdas, uzsākot sava uzņēmuma digitalizāciju.

 

Trūkst mērķa

Nenoliedzami, ka efektīvi IT risinājumi atrisina daudzas pat līdz šim sasāpējušas uzņēmuma problēmas, taču vispirms būtu jāuzdod sev jautājums, kāpēc savā uzņēmumā tos ieviešam mēs? Lai palielinātu darbinieku efektivitāti? Lai ieviestu risinājumus, ar kuru palīdzību darbinieki var strādāt ārpus biroja? Samazināt izmaksas un atklāt “neredzamos”  resursu šķērdēšanas iemeslus? Ieviest jaunus pakalpojumus klientiem? Skaidri definēts mērķis palīdzēs saprast, ar kuru risinājumu ieviešanu uzsākt uzņēmumā digitālās transformācijas procesu.

 

Lielākie pretinieki - darbinieki

Paradokss, bet bieži vislielākie pretinieki pārmaiņām uzņēmumā ir paši darbinieki. Lai arī IT risinājumi ilgtermiņā tos varētu atslogot no rutīnas darbu veikšanas, palīdzētu izskaust kļūdas, samazinātu uzņēmuma izmaksas, radot iespējas lielākām darbinieku algām, tomēr tieši darbinieki ir tie, kas gan atklāti, gan slēpti iebilst pret pārmaiņām. Iemesli var būt dažādi: bailes no atlaišanas, jo līdzšinējo darbu paveiks tehnoloģijas, bailes no neprasmes apgūt jaunās tehnoloģijas, bailes no tā, ka darbinieka paveiktais darbs būs redzams “kā uz delnas”, mazāk iespēju slinkošanai vai resursu nepamatotiem tēriņiem. PIrms sākt ieviest IT risinājumus, atrodiet uzņēmumā pārmaiņu pozitīvos vēstnešus, kā arī rūpīgi izskaidrojiet pārmaiņu ieguvumus, tas mazinās ierasto darbinieku pretestību.

 

Nav bijusi sagatavošanās

Atradāt labu IT risinājumu un mērķis skaidrs? Varat sākt? Kļūda! Paredziet laiku gan līdzšinējo procesu izvērtēšanai, gan  darbinieku apmācībai, gan risinājumu ieviešanai. Vadītāji bieži maldīgi iedomājas, ka atliek vien samaksāt IT risinājumu izstrādātājam, lai risinājumu varētu ieviest. Tomēr jārēķinās, ka jebkurš IT rīks mainīs ierasto lietu kārtību uzņēmumā, un, cik veiksmīgi pārmaiņu process notiks, atkarīgs no tā, kā tas tiks vadīts. IT risinātāji var izstrādāt visērtākos rīkus, taču jāapzinās, ka pārmaiņu procesu notiek pašā uzņēmumā. 

 

Tehnoloģijas ieviestas, bet darbinieki neapmācīti

Kāds ir tipisks uzņēmuma līdzekļu šķērdēšanas veids? Iegādāties visiem darbiniekiem jaunākos viedtālruņus, kuros visbiežākā darbinieku izmantotā aplikācijas ir Facebook un Instagram. Ja esat iegādājušies tehnoloģiskās iekārtas vai ieviesuši IT risinājumus, velties laiku, lai to lietošanā apmācītu visus darbiniekus. Regulāri parliecinieties, ka darbinieki ne tikai zina, bet arī patiešām izmanto IT risinājumus savā ikdienas darbā un neaizmirstiet par regulāru jauno darbinieku apmācību.

 

Bailes no neizdošanās

Digitālajā transformācijā pienāk brīdis, kad uzņēmums nolemj ne tikai efektivizēt savus iekšējos darba procesus, bet daļēji vai pilnībā mainīt līdzšinējos pakalpojumus un varbūt pat līdzšinējo biznesa modeli. Esiet gatavi, ka jums var arī neizdoties. Protams, neveiksmes nekad nav patīkamas, taču bieži vien tās ir neizbēgamas. Veidojiet kolektīvu, kas ir gatavs mēģināt vēlreiz un vēlreiz, katru reizi iemācoties no iepriekš pieļautajām kļūdām.

Atpakaļ